Farid (Logistiek Administratief Medewerker)

Inmiddels heeft Farid 4 jaar werkervaring opgedaan in de logistiek, voornamelijk als Logistiek Coördinator. Hierbij is Farid verantwoordelijk voor het coördineren en verwerken van dagelijks gemiddeld 20 zendingen met persoonlijke beschermingsmiddelen. Het proces van de zendingen staat volledig onder verantwoordelijkheid van Farid, wat inhoudt dat hij behalve het organiseren van wegtransport en luchtvracht, douane- en transportdocumenten opmaakt en fungeert als eerste aanspreekpunt is voor de douane. Door adequaat te communiceren met collega’s en externe logistiek dienstverleners zorgt Farid ervoor dat transporten gecombineerd kunnen worden. Hiermee worden zowel tijd als extra kosten bespaard en wordt het transportproces geoptimaliseerd. Ook is Farid sterk in het proactief communiceren met klanten om vroegtijdig problemen te signaleren en ze te voorkomen. Een echte troubleshooter dus. De drang om zich te ontwikkelen binnen de transportwereld en de beperkte mogelijkheden hiervoor bij zijn huidige werkgever hebben ervoor gezorgd dat Farid op zoek is gegaan naar een andere werkgever. Helaas heeft hij een aantal keuzes gemaakt die achteraf niet de juiste waren. Toen zijn oud-werkgever hem verzocht om terug te komen en hem verzekerde van meer ontwikkelmogelijkheden, twijfelde Farid geen moment – hij vond de werksfeer namelijk fijn en had door de wisselingen behoefte aan stabiliteit en zekerheid. Helaas blijken de ontwikkelmogelijkheden toch niet zo concreet als tijdens zijn gesprek geschetst is en wordt eigen initiatief niet meegenomen door het management. Daarom heeft Farid besloten om alsnog te gaan voor een andere werkplek en heeft hij Extra Talent hiervoor in de arm genomen. Hij is op zoek naar een functie als Customer Service Medewerker, Expediteur of Logistiek Coördinator, bij een bedrijf waar hij meer kan leren.

Farid is op ons overgekomen als een beleefde, intelligente en vrolijke jongeman. Een jongen die heel goed weet wat zijn werk inhoudt en waar er kansen liggen. Waar hij zijn kennis van wegtransport en luchtvracht wil inzetten en verbreden, lijkt het hem ook erg interessant om meer te weten te komen over de processen rondom zeevracht. Het is leuk om te zien hoe gepassioneerd hij over de transport- en logistieke wereld praat. Op de werkvloer vindt hij het belangrijk om elkaar te versterken en als team goed te presteren.

Farid heeft een opzegtermijn van een maand en een salarisindicatie van € 3.000,- bruto per maand.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor het aannemen, verwerken en controleren van gemiddeld 20 zendingen per dag;
  • Verantwoordelijk voor het opmaken van T1-documenten om deze vervolgens in te klaren en later ook weer af te melden;
  • Opmaken van verschillende (douane)documentatie zoals; T1-, EUR-1, UTB, CMR, invoice;
  • Fungeren als het eerste aanspreekpunt voor de douane, inplannen van keuringen;
  • Bijhouden van de T1-administratie en het op de hoogte stellen van de verantwoordelijke partij bij het bijna verlopen van T1-documenten;
  • Up-to-date houden van de planning van inkomende en uitgaande containers
  • Bijhouden van de documentenadministratie en het
  • Opvragen en doorsturen van B/L’s;
  • In overleg met de transportafdeling combineren van zendingen om hierdoor het transportproces te optimaliseren;
  • Ad-hoc schakelen met interne afdelingen en forwarders, wanneer er vertragingen of problemen zijn onderweg;
  • Proactief contact voeren met expediteurs, klanten, interne afdelingen en vervoerders;
  • Controleren van facturen op de juiste bedragen en indien het niet klopt opdracht geven tot het maken van een credit nota bij de afdeling Accounting;
  • Secuur afhandelen van de administratieve handelingen die bij de zendingen komen kijken.

Functie

Logistiek Administratief Medewerker

Leeftijd

26

Woonplaats

Rotterdam

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands uitstekend in woord en geschrift, Engels goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Elvy, AGS, Unidoc, Sagitta, Synergy Exact, MS Office; Word, Excel.